FAQ

Hvad er leveringstiden?

Vi behandler din ordre hurtigst muligt og har typisk en leveringstid på 1-3 hverdage. Der kan dog være øget leveringstid i travle perioder. Når din pakke er klar til afsendelse, vil du modtage en e-mail med Track & Trace.

Hvornår kan jeg hente min ordre, som er bestilt til afhentning i butikken?

Har du ønske om at afhente i en af vores butikker, vil du modtage en e-mail så snart din ordre er pakket og klar til afhentning. Normalt 1 til 2 timer efter ordren er lagt, inden for butikkens åbningstider.
Når du kigger ind i butikken, oplyser du bare dit navn og ordre nummer, så finder vi din ordre frem til dig.

Hvilket fragtfirma benytter I?

Vi benytter GLS og Post Nord til afsendelse af pakker.

Hvad koster levering?

Fragt fra 49 kr.
Fri fragt over 500 kr.
Afhent gratis i en af vores butikker:

  • TICK – Hørsholm Midtpunkt – 2970 Hørsholm – Stuen
Ombytning & returnering

Du har 14 dages ombytte/returnere, når du handler online på www.tick.dk. Din fortrydelsesfrist starter først, den dag du modtager din(e) vare(r).

Vi påtager os intet ansvar for returpakken, før den er i vores besiddelse. Vi anbefaler derfor at du sender varen som forsikret pakke, så den kan spores. 

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt som COD (efterkrav)

Hvis fristen udløber på en helligdag
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af, du har bestilt flere varer bestilt én ordre, men vi har leveret dem seperat eller af flere omgange – ved fx forudbestillinger eller et produkt, der kommer i flere partier, løber din returfrist fra modtagelsen af det sidste produkt.

Du må kun håndtere varerne på en måde, hvorpå du kan fastslå varernes kvalitet og egenskaber. For at udøve fortrydelsesretten, bør du sende en utvetydig erklæring via e-mail inden for 14 dage efter varens modtagelse. Denne ret omfatter ikke nogle emner, og det vil blive vist i bestillingsprocessen.

Det er kundens ansvar, at varerne er forsvarligt pakket ind
Det er kundens ansvar, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Behold derfor din postkvittering og trackingnummer. Returnér venligst varen ubrugt og i samme stand som ved modtagelsen. Vi forbeholder os retten til at afvise en vare, hvis emballagen er ødelagt eller på anden vis ikke kan sælges videre. Alle originale emballage, prismærker mv. skal returneres sammen med produktet, uden at være blevet manipuleret med.

Fortrydelsesret ved brugte varer
Der er 14 dages fortrydelsesret for varer, som du har taget i brug. Hvis varen er blevet brugt kan den fortsat returneres under fortrydelsesretten. Som forbruger må man i princippet kun tage varen i øjesyn, altså afprøve dit køb som i en fysisk forretning. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde varen fungerer på. Er varen brugt kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur. Det er forbrugeren som skal betale for evt. værdiforringelse. Den værdi fastsættes efter, hvad vi kan få for varen i et videre salg.

Bestilling og betaling

www.tick.dk er åben 24 timer i døgnet – 7 dage om ugen, og du kan næsten altid foretage et køb. Det kan dog ske, at vi lukker shoppen for vedligeholdelse. Du kan kun foretage indkøb, når shoppen er åben og tilgængelig.

For at handle hos www.tick.dk skal du være 18 år gammel og er i besiddelse af et gyldigt kreditkort, som vi accepterer. Hvis du er under 18 år, kan du stadig købe varer hos os, hvis du har fået din værges samtykke eller på anden vis har juridisk ret til at indgå købet.

Alle priser er angivet i DKK og er inklusiv 25% moms.

Når du handler på www.tick.dk har du mulighed for at betale med følgende betalingsmuligheder:

Dankort, Visa/Dankort, Eurocard, MasterCard og Visa elektron samt bankoverførsel.

Reklamationer

Dit køb er omfattet af dansk købslovgivning. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret.

Dit køb er omfattet af dansk købslovgivning. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd som slitage og manglende vedligeholdelse.

Du skal kontakte os inden “rimelig tid”. Du skal indberette reklamationen inden for “rimelig tid”, dvs. umiddelbart efter, at du har opdaget fejlen. Vi anbefaler, at du reklamerer hurtigst muligst efter fejlen er opdaget.

Sådan gør du:

Du skal sende en mail til kundeservice@tick.dk, og beskrive så detaljeret som muligt, hvad problemet ved varen er og send gerne et billede.
Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage yderligere instruktioner, med hvad du skal gøre inden du sender varen til os.
Når vi har modtaget pakken og gennemgået reklamationen, vender vi tilbage på enten mail eller telefon.

Reklamationer skal sende til:

TICK
Hørsholm Midtpunkt 61
2970 Hørsholm
Danmark

I pakken er det en god idé at vedlægge en kopi af beskrivelsen du sendte på mail, konto nr. og kontaktoplysninger.

Det er kundens ansvar, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den.

Du er som kunden selv ansvarlig for fragtudgiften. Husk at varen altid skal være pakket godt ind, og få en kvittering for afsendelsen. Du har ansvaret for pakken/varen(r) op til vores modtagelse.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt COD (efterkrav) eller lignende.

Oplysninger om klagemuligheder

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt ved os, kan du indgive en klage til:

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

Sikkerhed og personlige oplysninger

Alle køb gennem www.tick.dk foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Vi har derfor ikke adgang til dine kontooplysninger. Det er kun NETS (Tidl. PBS), der har adgang til dine data. Dine personlige kontaktoplysninger er 100% fortrolige og vil aldrig blive overgivet til andre.

For at handle hos www.tick.dk skal du som minimum oplyse:

Fulde navn
Adresse
E-mail
Telefon/mobil nummer

Ovenstående data er lagret med oplysninger om de emner, du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører, se. Bogføringsloven § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger bliver ikke videregivet eller solgt til tredjepart, bortset fra i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Offentliggørelse i en sådan situation ville være i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning om privatlivets fred. Som kunde har du ret til at få adgang til vores registreringsdata om dig, og du kan gøre indsigelse mod registrering i henhold til reglerne i denne lov om behandling af personoplysninger og spørgsmål vedrørende denne skal rettes til: kundeservice@tick.dk.

Cookies

Ved at benytte www.tick.dk, accepterer du, at vi kan bruge cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende din computer. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Lov og værneting

Køb af varer på www.tick.dk er underlagt dansk ret og lovgivning. Enhver tvist afgøres ved de danske domstole.

Hvilke forbehold tager www.tick.dk?

Tick.dk tager forbehold for trykfejl, stavefejl, leveranceændringer fra vores leverandører samt forsinkelser som Tick.dk ikke kan kontrollere.

Vi tager forbehold for udsolgte varer online.

På www.tick.dk bestræber os på, at have et ajourført lager, men skulle du være så uheldig, at have bestilt en vare som er udsolgt, kontakter vi dig hurtigst på mail eller telefon.

Vi vil altid gøre alt for, at skaffe en udsolgt vare hjem, hvis der skulle være problemer vedrørende din bestilling. Det er derfor vigtigt, at du angiver korrekt email og telefonnummer ved bestilling.